czwartek, 9 maja 2013

Moc soków.




Dr Norman W. Walker (ojciec sokoterapii) powiedział:
„ … nie ma na świecie takiej pigułki, która mogłaby dostarczyć niezbędnego pożywienia naszej krwi. Leki są w tym przypadku rodzajem protezy. Świeże i odpowiednio wyciśnięte soki , stanowią najlepszy, żywy pokarm, jaki możemy dostarczyć naszemu organizmowi. Dzięki sokom szybciej się zregenerujemy i przywrócimy organizmowi stan równowagi. Picie surowych soków z warzyw i owoców jest najpewniejszą, najskuteczniejszą, a także najszybciej działająca metodą odżywiania organizmu ”

Sok wypity z rana pobudza,zapewni dawkę witamin i jest bardziej korzystny od kawy.
Składniki zwarte w soku wchłaniają się do krwiobiegu już po ok. 15minutach.
Tak rozpoczęty dzień będzie pełen energii oraz zdrowia.


Natomiast sok wypity na drugie śniadanie lub na lunch podniesie energię na wyższy poziom,ale sprawdzi się również doskonale do obiadu lub kolacji.

Sok można zabrać ze sobą w termosie więc nie jest to żaden problem by mieć do niego dostęp o każdej porze dnia.

Bardzo dobrze by dziennie wypijać minimum 0,5l takiego świeżo wyciśniętego soku.Wtedy zdrowie i samopoczucie niespodziewanie skocza na wyższy poziom.
Tak jak pisał Norman,zamiast tabletek należy postawić na świeży sok.


Korzyści wynikające z picia świeżo wyciśniętych soków:


  • oczyszczają organizm z toksyn i i szkodliwych produktów ,
  • regenerują komórki i tkanki,
  • dostarczają organizmowi wielu bardzo cennych substancji,witamin i minerałów,
  • poprawiają wygląd włosów,cery i paznokci,
  • wpływają na lepsze samopoczucie,
  • pomagają trawić,
  • pomagają przyjmować wartości odżywcze,
  • zapewniają organizmowi utrzymanie właściwej równowagi kwasowo-zasadowej,
  • jedna szklanka soku owocowo warzywnego dostarcza 6 g wartościowego białka,
  • ułatwiają trawienie tłuszczów,
  • są źródłem błonnika i pektyn,
  • mają niską wartość kaloryczną,
  • obniżają poziom cholesterolu
  • neutralizują wolne rodniki, które są odpowiedzialne za np. powstawanie nowotworów,
  • regenerują krew i odmładzają gruczoły i organy wewnętrzne,
  • doskonale wpływają na oczy, zapobiegają między innymi zaćmie.
  • zapewniają właściwe nawilżanie skóry.


Świeżo wyciskane zamiast kupnych. Dlaczego?


W kupnych sokach zawarte są przeróżne substancje , konserwanty (bo jak inaczej stałyby przez taki czas w sklepie i się nie psuły?) , są sztucznie słodzone oraz niekiedy farbowane.

Napój przyrządzony samodzielnie zawiera składniki wiadomego pochodzenia.

Jest bogaty w witaminy, składniki mineralne, łatwo przyswajalne cukry.

Ma niemal tyle wartości odżywczych, ile owoce, z których został przygotowany.

Oprócz tego, że jest pyszny i zdrowy, może być także lekiem na różne dolegliwości.

 

Jak najlepiej przyrządzić sok :

 

 Sokowirówka

 

 Najpierw przeciera składniki a następnie je odwirowuje, oddzielając sok od masy.Jej wadą jest to, że łatwo się zatyka i trzeba ją dokładnie czyścić.Urządzenie to nie nadaje się także do uzyskiwania płynu z twardszych, suchszych i zdrewniałych składników np. ziół. Zaletą jest jej większa szybkość i moc przerobu niż w przypadku wyciskarki.

 

 

 

    • Raz w miesiącu należy moczyć sito w occie winnym
    • By czyszczenie było łatwiejsze można wyścielić wnętrze woreczkiem ,wtedy łatwo zebrać miąższ i użyć do zup lub jako sos.
    • Sokowirówkę należy wyczyścić od razu po użyciu
    • Ważne jest by wszystkie elementy zaaplikować odpowiednio



      Wyciskarka

       

      Oddzielaniu sok od włóknistej masy wchodzącej w skład owoców i warzyw. Zaletą wyciskarki jest to, że dobrze radzi sobie nawet z ciężkimi do przerobienia na sok składnikami np. listki pietruszki czy zdrewniały korzeń pokrzywy. Uzyskany za jej pomocą płyn jest bogaty w składniki odżywcze i mniej napowietrzony niż w przypadku sokowirówki, dzięki czemu jego okres przydatności do spożycia jest dłuższy i wynosi do 24 godzin.

       

      Blender

       

       

      Nie odcedza suchej masy od płynów, przerabia składniki na gęstą masę o jednolitej konsystencji. Nadaje się do sporządzania gęstszych soków oraz koktajli owocowych. .



      Ręczne przecierane:
      tarka
      miska
      gęste sitko
      kawałek gazy


      Owoce lub warzywa należy ''zetrzeć'' na tartce i wycisnąć prze gazę.

       



      Soki na :

      Na zmęczenie sok pomidorowy(potas,witaminy z grupy B) z selerem(usuwa toksyny)
      (trzy obrane pomidory i trzy łodygi selera z odrobiną pieprzu.) Ziołem dobrym na tą przypadłość jest dziurawiec ,który likwiduję także bóle głowy.


      Lepszą odporność sok z cytrusów. Owoce te zawierają duże ilości witaminy C, która wzmacnia odporność. Dodana do niego marchew, zapewnia dodatkowo porcję witamin z grupy B oraz wapń i żelazo.


      Energii doda sok z buraka. Jest idealny przed wysiłkiem fizycznym. Warzywo to zawiera azotany, które zwiększają wydolność organizmu. Zamiast więc sztucznych napoi energetycznych czy kawy, warto wypić szklankę napoju z surowych buraków, do którego można dodać sok z cytryny oraz natkę pietruszki.


      Trawienie poprawi mieszanka marchwiowo jabłkowa w dowolnych proporcjach. Bardzo dobry okaże się również seler,kapusta,warzywa zielone.


      Na zgagę sok z marchwi . Uważa się go za jeden z najbardziej wszechstronnych soków leczniczych, zawiera najlepiej zbilansowaną zawartość witamin i minerałów.








      Zastosowanie w chorobach Mieszanka soków 

      • Reumatyzm,
      • Bóle w kościach i mięśniach,
      • Obrzęki kończyn

      Z marchwi + ogórka + zielonej papryki (160 ml + 40 ml + 40 ml), proporcja 4:1:1

      • Choroby skóry,
      • Egzemy,
      • Wypryski,pryszcze,
      • Zapale­nie oczu,
      • Kruche paznokcie

      Z marchwi + ogórków + sałaty (160 ml + 40 ml + 40 ml), proporcja 4:1:1

      • Bóle brzucha, skurcze, kolki,
      • Nadmierne wytwarza­nie gazów,
      • Zaparcia,
      • Reumatyzm,
      • Anemia,
      • Niskie i wysokie ciśnienie,
      • Bóle głowy (typu migrenowego).

      Z marchwi + szpinaku (80 ml + 160 ml), pro­porcja l: 2

      • Oczyszcza skórę z plam i przebarwień , szczególnie często występujących u osób w podeszłym wieku.

      Z marchwi + zielonej papryki
      (80 ml + 160 ml), proporcja l: 2

      • Przy zapaleniu układu moczowo-płciowego,
      • Przy niewydolności naczyń krwionośnych.

      Z marchwi + pietruszki (160 ml + 80 ml), proporcja 2: l

      • Oczyszcza organizm ze śluzu i sprzyja szybkiej likwidacji tkanki tłuszczowej Do 1,5 — 2 l mieszanki pić w odciążające dni sokowe. Rezultat jest oszałamiający!

      Z pomidorów + jabłek + dyni + cytryny, (54ml+108ml+54ml+24ml), proporcja 2:4:2:1

      • Utrzymuje świeżość i ładny wygląd skóry,
      • Uspokaja i wzmacnia system nerwowy,
      • Poprawia pamięć i pracę mózgu,
      • Podwyższa odporność organizmu.

      Z ogórka + czarnej porzeczki + jabłek + grapefruitów, (80ml + 80ml + 40ml + 40ml),  proporcja 2:2:1:1





      Stronki z przepisami na soki:

      soki naturalne.com

      przepisy.net

      terapia sokami.pl

      Koktajle oczyszczające.

      Warzywa i owoce na soki.


      Wystarczy trochę fantazji.




      11 komentarzy:

      1. Ostatnio swoimi notkami trafiasz w mój gust! Wszystko czego potrzebowałam jest u Cibie zawarte. Dzięki :)

        OdpowiedzUsuń
      2. Piękne elaboraty tworzysz ostatnio :) aż chce się czytać! Podziwiam za tak dokładne zgłębianie informacji :) najbardziej lubię sok wyciśnięty z lekko kwaśnych - daje niezłego powera ;)

        OdpowiedzUsuń
      3. bardzo lubię soki ale nie mam sokowirówki :) czesto za to w okresie wiosenno-letnim piję koktajle. :)

        świetny post tak rzetelnie napisany !

        OdpowiedzUsuń
      4. Ciągle się zabieram za robienie soków, ale jakoś mi to nie wychodzi ;p

        OdpowiedzUsuń
      5. dziękuję przydało mi się :)

        OdpowiedzUsuń
      6. bez też możesz wziąć udział :)

        OdpowiedzUsuń
      7. Uwielbiam soczki! Nie wpadłabym na to, żeby robić je przy pomocy tarki. Dzięki za podsunięcie pomysłu :)

        OdpowiedzUsuń
      8. kolorowe soczki wyglądają tak apetycznie, że każdy po kolei ze smakiem bym wypiła :)

        OdpowiedzUsuń
      9. Uwielbiam soki!!! Kiedy tylko mam na to czas- robię je i to w duych ilościach :)

        OdpowiedzUsuń
      10. NIe wiedziałam, że buraczek dobry przez treningiem:) Uwielbiam świeze soki omomomm :)

        OdpowiedzUsuń

      Dziękuję za wszystkie komentarze :)

      Wszelkie opinie są bardzo pomocne w prowadzeniu bloga :)

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...