sobota, 1 czerwca 2013

Dlaczego warto ćwiczyć.


  • Dla lepszego samopoczucia i humoru. Tzw.endorfiny powodują pozytywny nastrój oraz optymistyczne nastawianie do świata i wielu spraw.


  • Dla zgrabnej sylwetki. (pozbycie się tkanki tłuszczowej na rzecz zwiększenia tkanki mięśniowej). 


  • Dla zdrowia. 
  • wzmocnienie odporności,
  • zapobieganie chorobom,zawałom zakrzepom,cukrzycy,nadciśnieniu,osteoporozie ,bólom,problemom ze stawami,
  • zmniejszenie bólów miesiączkowych (np.yoga).
  • polepszenie układu oddechowego,
  • obniżenie złego cholesterolu,
  • polepszenie gospodarki hormonalnej,
  • oczyszczanie organizmu z toksyn ,m.in. przez pot,
  • lepsza praca jelit
  • mniejsze zaparcia,
  • lepsze trawienie


  • Dla poprawy metabolizmu i przemiany materii.
 

  • Dla energii. Przy treningu siłowym mięśnie wytwarzają testosteron, który daje energię, wytrzymałość.


  • Dla wzmocnienia:
  • sprawności,
  • wytrzymałości,
  • kondycji,
  • siły,mięśni,
  • szybkości,
  • zwinności,
  • refleksu,
  • równowagi,
  • gibkości,
  • koordynacji,
  • sprężystości,
  • elastyczności.



  • Dla jasności umysłu. Dzięki aktywności myślenie wydaję się łatwiejsze,poprawia się koncentracja,przychodzą nowe rozwiązania wielu spraw,pojawiają się twórcze pomysły.   


  • O tyle poprawia się jakość pracy po jednorazowych ćwiczeniach:
  • Motywacja 32%
  • Organizacja 28%
  • Koncentracja 26%
  • Odporność na stres 26%
  • Produktywność 25%
  • Dokładność 15% ''



  • Na dobry sen.


  • Na odreagowanie i pozbycie się stresu. Dla zachowania równowagi emocjonalnej.


  • Dla dłuższego życia. (młodszy, ''witalniejszy'' wygląd,zapobieganie starzeniu, ''już nawet 15 minut dowolnej aktywności przez 6 dni w tygodniu wydłuża życie średnio o 3 lata.'')


  • Dla pewności siebie.


  • Tutaj fajna rozpiska,bo być może coś ominęłam :klik.









26 komentarzy:

  1. Kiedyś nie lubiłam wysiłku fizycznego-głównie przez wf, nauczyciele skutecznie zniechęcali... Odkąd zaczęłam robić "coś" na własną rękę, nie wyobrażam sobie, żeby nie robić NIC :)

    OdpowiedzUsuń
  2. święta racja!!! popieram!! swietny wpis. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie najlepszą opcją jest ćwiczenie na dworze we własnym ogródku i o tym też ostatnio pisałam :)
    A korzyści płynące z uprawiania sportu to tak "oczywiste oczywistości", że dziwię się, że wciąż tak mało ludzi jest aktywnych fizycznie... A później narzekają, że boli kręgosłup, nie mają siły i nie mogą wyprostować ręki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. tak, jak ciało zmieniają ćwiczenia, tak nie zmieni żadna dieta :)

    http://pretty-perfection.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam ćwiczyć nie ważne czy w domu czy na dworze albo na basenie :) kocham to po prostu i już :)

    dzięki za tak świetny post !

    ;*******8

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę świtny post. A te obrazki są genialne 0 szczególnie podoba mi się My Activity Pyramid :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ta piramida to znaleziona na pinterest:)

      Usuń
  7. Ja jestem okropna, ale ruszac mi sie nie chce :D
    Post mądry, gratuluję :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Sporo tych powodów :) ...i coraz mniej wymówek ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. W porównaniu do kwietnia to była porażka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Powody ujęłaś genialnie:) strzał w 10:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na dworzu ćwiczy się super:) Ujęłaś to wszyskto idealnie, kocham takie postY:)
    Pozdrawiam i obserwuje:*

    OdpowiedzUsuń
  12. no to mnie porzadnie zmotywowalas :) jutro kupuje stroj jakis do biegania ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. dokładnie skład jak z laboratorium chemicznego ... tragedia jakaś ... ;(

    OdpowiedzUsuń
  14. Każdy kolejny wpis motywuje mnie jeszcze bardziej :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  15. cwiczenia maja same zalety;) nic tylko cwiczyc;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystkie powody są dobre ! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. cwicze bo chce pokonywac swoje kolejne postepy, chce miec elastyczne cialo w dobrej kondycji, nie chce na starosc byc wrakiem czlowieka, tylko usmiechnietym i zadowolonym czlowiekiem, a tego nie daja nwet pieniadze

    OdpowiedzUsuń
  18. Wkoncu konkretny blog oby tylko motywacji starczylo, bd zagladac:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny blog :D

    Sama wiem, że warto ćwiczyć, widać efekty we wszystkim , samopoczucie, energia, kondycja, ciało .. tylko co robić gdy ma się takowy kryzys w ćwiczeniach? bo od tygodnia nie mogę się przełamać do ćwiczeń znowu.. może ta pogoda mnie rozleniwia ..;/

    OdpowiedzUsuń
  20. dokładnie, nic dodać nic ująć :)

    OdpowiedzUsuń
  21. góra motywacji, teraz już chyba nikt nie powinien znaleźć wymówki;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zgadzam się w 100% Również bardzo podoba mi się ta piramida My Activity Pyramid :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Ostatnio zmuszam się do wstawania o 5.00 żeby poćwiczyć callanetics. Z rana ćwiczy mi się najlepiej i potem mam więcej energii niż wówczas kiedy ćwiczyłam wieczorem i nie muszę się martwić że nie zrobię treningu bo nie będzie mi się chciało. Wiem że nie powinno ćwiczyć się na czczo, ale myślę że lepsze takie rozwiązanie niż nie ćwiczyć wcale.

    OdpowiedzUsuń
  24. Dlaczego warto jeździć rowerem ? Oto 8 powodów :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :)

Wszelkie opinie są bardzo pomocne w prowadzeniu bloga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...