środa, 12 czerwca 2013

Fit ciekawostki (I).



  • Więcej białka na śniadanie i na lunch przyczynia się do tego, że przez resztę dnia spala się więcej kalorii. Poza tym dieta obfitująca w białko to sygnał dla organizmu: nastał czas obfitości, nie trzeba gromadzić zapasów. 


  • Ćwiczenia intensywniejsze w pierwszej połowie czasu przeznaczonego na trening, a w drugiej połowie mniej intensywne pomogą spalić 23% więcej kalorii niż wtedy, gdy zrobi się odwrotnie. 


  • Żołądek potrzebuje około 10 dni na obkurczenie się i przyzwyczajenie do mniejszych porcji żywności. Jednorazowe przejedzenie się może spowodować,że żołądek ponownie się rozciągnie. Tak więc sprawdza się tu przysłowie: ''Wszystko ale z umiarem''. 

    • Wielogodzinne cardio jest dla organizmu ogromnym stresem. Jest również bodźcem dającym sygnał organizmowi, że skoro tak dużo energii zużywa to musi zacząć ją gromadzić, skutek odwrotny do zamierzanego.Ćwiczenia intensywniejsze, ale krótsze przyśpieszą metabolizm aż na 19 godzin po zakończeniu treningu i pomogą w lepszym spalaniu tkanki tłuszczowej. Im intensywniej, tym lepiej. Nawet wysiłek na poziomie 75% tętna maksymalnego jest lepszy niż z tętnem w granicach 50% tętna maksymalnego. Jeżeli celem jest zrzucenie zbędnego tłuszczu, a nie przygotowanie do zawodów to warto robić interwały.



      • Ukryte cukry w produktach zapewniających o jego braku maskują się zwykle jako:Fruktoza, glukoza, syrop klonowy, syrop kukurydziany, sacharoza, laktoza, maltoza,maltodekstryna, melasa.



      • Trening siłowy pomaga w walce z tłuszczem,im większa masa mięśniowa tym szybszy metabolizm. Ćwiczenia siłowe wykonywane bardzo powoli, wzmocnią mięśnie nawet o 50% szybciej.


      • Aby spalić więcej kalorii dobrze jest trenować boso, dzięki temu dokładniej wykona się każde ćwiczenie.





      • Za pomocą bronzera i rozświetlacza można optycznie wyszczuplić na przykład nogi czy ramiona.W ten sposób wyszczupla się nogi modelkom na wybiegach.


      • W wyszczuplaniu twarzy pomocnym trikiem może okazać się nałożenie odpowiedniego kosmetyku (bronzer ,róż). Warto wypróbować też Facefitness (ale o tym w innym poście).


      • Mit o nie jedzeniu po 18 można odstawić w kąt(chyba że zasypia się o 20?). Prawidłowa teoria to kolacja do 2,3 godzin przed snem.


      • Trik na wypocenie szkodliwych substancji:ciepły okład z 1lgorącego mleka,2łyżeczek miodu i kilku kropel melisy wymieszać, rozprowadzić na brzuchu, owinąć folią aluminiową i pozostawić na 20 minut.




      25 komentarzy:

      1. Jak zawsze świetnie napisane i pouczające. Brawo!

        OdpowiedzUsuń
      2. z tym bialkiem przekonalam sie na sobie, ze to prawda :))

        OdpowiedzUsuń
      3. Ja też sprawdziłam na sobie białko - działa! :)

        OdpowiedzUsuń
      4. Świetne ciekawostki, większość potwierdzam :) Ja bym to nazwał Vademecum fit człowieka :)

        OdpowiedzUsuń
      5. To białko muszę wypróbować ;) co do ćwiczeń na boso - przy aktywnych ćwiczeniach cardio czy interwałach, gdzie jest dużo podskoków - buty są niezbędne! :D

        OdpowiedzUsuń
      6. A ja się martwiłam, że ćwiczeniem na boso robię sobie krzywdę... :D

        OdpowiedzUsuń
      7. Te ćwiczenia boso to chyba odnośnie jogi... Bardzo szkodliwa "porada", i jak widać wyżej, niestety padająca na podatny grunt.

        OdpowiedzUsuń
      8. O tych 4 godzinach tygodniowo joggingu nie wiedziałam. Fajnie jest dowiedzieć się takich rzeczy :)

        OdpowiedzUsuń
      9. Ja powinnam więcej jeść tego białka :)

        OdpowiedzUsuń
      10. kurde szczerze z tych ciekawostek wiedziałam tylko o micie czyli o jedzeniu ostatniego posiłku o 18 :D

        OdpowiedzUsuń
      11. dalabys rade zrobic wpis o produktach megakalorycznych, ktorych nalezy unikac przy diecie?

        OdpowiedzUsuń
      12. Przyjemnie się czyta takie ciekawostki. Różnorodność tematów pozwala zapamiętać informacje. Poproszę więcej takich postów ;)

        OdpowiedzUsuń
      13. potwierdzam niesamowitą skuteczność treningu siłowego :) szczególnie połączoną z areobami/interwałami :)

        OdpowiedzUsuń
      14. No ! Ja uwielbiam truskawy !!! <3

        musze do biegania wrócić :)

        nie lubię wód smakowych więc nie mam z nimi problemu na szczęscie :)

        OdpowiedzUsuń
      15. Słyszałam, że dobrze się ćwiczy boso, jednak niekiedy można sobie przy tym powykrzywiać palce. Co do wód smakowych to skoro już człowiek jest w stanie pić wodę to bezsensu czuć w niej ten sztuczny posmak. Długo nie umiałam się przekonać do picia wody, natomiast nigdy nie przyszło mi do głowy, aby kupić smakowe. Fajne ciekawostki. Podobają mi się.,

        OdpowiedzUsuń
      16. Zaskakujące informacje. Dzięki!

        OdpowiedzUsuń
      17. Te wody smakowe to pic straszny. Ja już tak sobie myślę, że chyba lepiej kupić fantę i się nie oszukiwać :P

        OdpowiedzUsuń
      18. bardzo fajny post i ciekawa seria z tego wyjdzie ;)

        OdpowiedzUsuń
      19. świetny blog !
        będę tu częściej zaglądała :)
        http://bee-yooursellf.blogspot.com/

        OdpowiedzUsuń
      20. a tam szybko :) po prostu jest fajna droga i się fajnie jedzie :)

        OdpowiedzUsuń
      21. Fajny post, tylko kilka kwestii nie zgadza się z moją wiedzą...:P Ale cóż, tak naprawdę wiele ludzi ma odmienne opinie - czy to trenerzy, czy dietetycy.
        Ja wiem, że lepiej zrobić najpierw mniej intensywniejszą część treningu, a potem bardziej - Ty piszesz na odwrót. Ja wiem, że każdy posiłek powinien obfitować w białko, ale węglowodany powinno się jeść w większej ilości tylko do południa, po południu mniej ich, ale z kolei więcej białka - Ty piszesz o białku na śniadnie i lunch. Mój trener (jak jeszcze chadzałam do pura) mówił, aby absolutnie nigdy, przenigdy nie nelży ćwiczyć boso, Ty piszesz, że lepiej tak.

        I teraz w co tu wierzyć?:) :) :)

        W każdym bądź razie - co by nie było prawdą w tych kwestiach - całość artykułu jest bardzo ciekawa i czekam na dalsze ciekawostki z tej serii;)

        Pozdrawiam

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Tak,również słyszałam takie teorie o jakich piszesz. Dlatego każdy powinien wszystko dopasować pod siebie:) A takie informacje mogą być jedynie wskazówką:)

          Usuń
      22. Uwielbiam takie ciekawostki :) Oczywiście proszę o więcej :)

        OdpowiedzUsuń

      Dziękuję za wszystkie komentarze :)

      Wszelkie opinie są bardzo pomocne w prowadzeniu bloga :)

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...