wtorek, 26 listopada 2013

A dla Ciebie czym jest ''fit lifestyle''? O życiu kilka rozmyśleń.



Żyć fit, czyli żyć jak?
Ostatnio myślałam co dla mnie oznacza taki styl życia i wiem ze jest to rozległa dziedzina pod którą tak naprawdę podpina się wiele czynników.

  • Życie,
  • psychologia,
  • zdrowie,
  • organizacja,
  • rozwój osobisty,
  • nauka,
  • praca,
  • rodzina, 
  • pasje,

Psychologia, bo przecież spokojny umysł to lepsza motywacja,lepsze spojrzenie na świat, radość z którą podejmuje się działania.

Zdrowie, dobre nawyki, lepsze wybory, racjonalne odżywianie to także składowe. Bo przecież to nie tylko odpowiada za nadanie miana ''fit'',ale daje wiele korzyści dla zdrowia,umysłu,ciała.

Pasje, bo przecież każdy jakieś ma (sport, moda, uroda, rękodzieło, muzyka,filmy) a spełnianie się w nich i realizacja daje szczęście ktore nastraja do zapału żeby podjąć jeszcze jakąś aktywność.

Organizacja,bo ułożone życie to spokojne życie, a spokojne życie to czysty umysł o czym pisałam wyżej.

 

Bycie fit oznacza przede wszystkim bycie zdrowym i szczęśliwym.

Fit łączy się z filozofią wellness, która zakłada, że dzięki równowadze między ciałem a umysłem możemy być w szczęśliwi. 

Ważne żeby w życiu spełniać się w każdej strefie życia bo dopiero wtedy nastąpi równowaga.
 
Bo jeśli ktoś dobrze czuje się spełniając swoje cele z różnych dziedzin to jest wtedy szczęśliwy,a jeśli jest spełniony w tym co robi wtedy wszystko wydaje się łatwiejsze bo skoro dusza i umysł są czyste wtedy ciało jest silniejsze.


Robić to co się kocha,żyć zgodnie ze sobą i umieć znaleźć sens oraz równowagę w tym wszystkim... 

Pokochaj siebie, zaakceptuj swoje ciało, znajdź pasję, w której będziesz się realizować,popracuj nad psychiką, a dopiero potem pracuj nad ulepszeniem sylwetki. Tylko taka kolejność da rezultaty.

Uprawiaj sport, odżywiaj się prawidłowo, dbaj o siebie, ale nie zamykaj się przy tym na świat. Wszystko jest przecież dla ludzi.













wtorek, 5 listopada 2013

Sposoby na mniej stresu.


Stres towarzyszy wszędzie: w domu, w pracy, na wakacjach. Dlatego warto poznać sposoby radzenia sobie z nim jak i nauczyć się radzić z emocjami (od nauki relaksu, przez rozpieszczanie dobrymi kosmetykami, po zdrową i pyszną dietę) Choć bywa, że stres ma pozytywny wpływ na życie, bo motywuje do działania i dodaje energii, to jednak najczęściej spotykać się można z jego złą odmianą.


Taki stres przez naukowców został nazwany jako dystres i to on jest sprawcą:

  • panicznych lęków, obaw,
  • obniża poczucie wartości i niszczy zdrowie, od układu nerwowego począwszy, na pokarmowym skończywszy,
  • wywołuje wydzielanie adrenaliny i noradrenaliny, hormonów, które poprzez przyspieszenie akcji serca i pocenie mogą sprzyjać odwodnieniu organizmu, a w konsekwencji bólom głowy,
  • skoku kortyzolu (najbardziej znienawidzonego hormonu), jego negatywny wpływ to: działanie promujące rozwój tkanki tłuszczowej oraz aktywność kataboliczna, utrudniająca rozwój tkanki mięśniowej.


Mniej stresu=mniej kortyzolu=mniejszy apetyt=lepsze zdrowie i samopoczucie.

Nie sam stres jest tym co osłabia lecz nasza reakcja na stres.
Gdy się stresujesz,ciało przejmuje kontrolę.
Gdy nastąpi fizyczne rozsądne rozładowanie,to stres negatywny zmienia się w pozytywny.

 

W pierwszej chwili gdy pojawi się stres/emocja/negatywna myśl:
-Zbadaj te emocje/myśli i dowiedz się gdzie,skąd i po co się pojawiły. Gdzie i jak się objawiają?
-Zaakceptuj je,nie uciekaj.
-Głęboko oddychaj.
-A teraz wyrzuć te negatywne emocje. Ćwicz,krzycz,kop,wal!
-Następnie zajmij się czymś co Cię relaksuje (medytacja,wizualizacja,oddech,hobby,masaż)

 

Zdrowe odżywianie. Zerknij np. tutaj

Suplementacja glutaminy, witamin grupy B (zwłaszcza witaminy B6) i kwasów omega 3, powinna poskutkować umiarkowanym obniżeniem poziomu kortyzolu.


Aktywność i ruch.
Sport to jedna z najlepszych broni, jakiej można użyć w walce ze stresem. Sport wprawia mózg w dobry nastrój, mobilizuje go do produkcji endorfin (ulubionych hormonów szczęścia). Pomaga także rozładować napięcie mięśniowe. O tym dlaczego warto ćwiczyć pisałam już tutaj.

Nawet drobne aktywności takie jak dojazd lub dojście do pracy rowerem zamiast samochodem może pozytywnie wpłynąć na samopoczucie.Wystarczy też minimum 10 minut ćwiczeń na każdą z partii ciała. Ale codziennie, chociaż przez chwilę!



Medytacja jest podstawową metodą redukcji stresu i zrelaksowania umysłu. Sprzyja poczuciu głębokiej relaksacji.
Należy skoncentrować się na określonym obiekcie albo pozytywnej myśli i pozwolić wszystkim stresującym uczuciom odpłynąć w dal, można także spróbować skoncentrować się na oddechu (oddychać głęboko, aż poczuje się jak płuca wypełniają się i opróżniają. 

Wdech należy robić nosem, czując jak przepona się unosi, a płuca napompowują, powietrze wypuszczać przez usta,upewniając się, że płuca są puste.


Kochaj siebie!


Skoncentruj się na teraźniejszości, zobacz rzeczy takie, jakimi są i naucz się żyć chwilą.


Myśl pozytywnie.
Należy wykorzystać swoją energię efektywnie: nie zastanawiać się ciągle nad tym, co idzie źle, albo sprawia problemy, zwracać raczej uwagę na rzeczy dobre i poświęć czas na poprawienie swoich relacji z otoczeniem.

Postarać się znaleźć pozytywne strony wyzwań, wykorzystać je jako formę zadań mentalnych, które pomogą przyjąć bardziej pozytywną postawę.

Podążając za starożytną filozofią Zen, wszyscy mogą wykorzystać źródła stresu, aby poprawić samopoczucie, ucząc się raczej działać niż przeciwdziałać.




Zajmij się tworzeniem swojej przyszłości. Twórz plany,stawiaj cele.
Unikniesz nieprzemyślanych i pochopnych decyzji oraz zyskasz motywacje do działania.


Lista rzeczy do zrobienia.
Warto notować wszystko co ma się do wykonania w domu, w pracy. Spotkanie z klientem, prezent dla taty, wywiadówka, mail do koleżanki.Taka lista pozwoli zachować kontrolę nad wszystkimi obowiązkami.


Wszelkie zmiany wprowadzaj powoli,nie usiłując rozwiązać wszystkich problemów na raz.



Wstawaj wcześniej.
Poranki mogą przecież zaczynać się spokojnie.Jeśli wstanie się wcześniej, będzie czas, aby w spokoju zjeść śniadanie (najważniejszy posiłek w ciągu dnia) , wypić herbatę i spokojnie naszykować się do wyjścia.
 
Nie zabieraj pracy do domu.
Dla własnego zdrowia psychicznego warto wypracować sobie pewnie model zachowania: w pracy nie mówić i nie myśleć o sprawach domowych, bo to może zabrać czas na wykonywanie obowiązków zawodowych.
W domu natomiast nie mówić i nie myśleć o sprawach zawodowych.


Masaż.



Spa.
Zadbanie o swoją skórę poprzez użycie kremów wygładzających i nawilżających albo zrobienie makijażu, który ukryje niedoskonałości, może poprawić pewność siebie.

Domowe spa, ze świeczkami wokół wanny, maseczką na twarz i masą płynów i dodatków do kąpieli bardzo relaksuje i odpręża.


Kosmetyki.
Żyć zdrowiej to nie tylko to co napisane wyżej. Należy także dbać o swoje samopoczucie.Nawet krem nawilżający może wpłynąć na stan umysłu. Wybierać warto olejki eteryczne, które dodadzą energii i zrelaksują podczas kąpieli, można także dać swojej skórze zastrzyk minerałów, wypróbowując produkty z ekstraktami z Morza Martwego.


Chwila na relaks.
Godzina tylko dla siebie w ciągu dnia wystarczy by się zrelaksować i odprężyć.




Wysypiaj się.
Sen jest lekarstwem na wszystkie dolegliwości, także na stres. Należy dawać organizmowi odpowiednią dawkę (ok.8godzin).



 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...