wtorek, 26 listopada 2013

A dla Ciebie czym jest ''fit lifestyle''? O życiu kilka rozmyśleń.



Żyć fit, czyli żyć jak?
Ostatnio myślałam co dla mnie oznacza taki styl życia i wiem ze jest to rozległa dziedzina pod którą tak naprawdę podpina się wiele czynników.

  • Życie,
  • psychologia,
  • zdrowie,
  • organizacja,
  • rozwój osobisty,
  • nauka,
  • praca,
  • rodzina, 
  • pasje,

Psychologia, bo przecież spokojny umysł to lepsza motywacja,lepsze spojrzenie na świat, radość z którą podejmuje się działania.

Zdrowie, dobre nawyki, lepsze wybory, racjonalne odżywianie to także składowe. Bo przecież to nie tylko odpowiada za nadanie miana ''fit'',ale daje wiele korzyści dla zdrowia,umysłu,ciała.

Pasje, bo przecież każdy jakieś ma (sport, moda, uroda, rękodzieło, muzyka,filmy) a spełnianie się w nich i realizacja daje szczęście ktore nastraja do zapału żeby podjąć jeszcze jakąś aktywność.

Organizacja,bo ułożone życie to spokojne życie, a spokojne życie to czysty umysł o czym pisałam wyżej.

 

Bycie fit oznacza przede wszystkim bycie zdrowym i szczęśliwym.

Fit łączy się z filozofią wellness, która zakłada, że dzięki równowadze między ciałem a umysłem możemy być w szczęśliwi. 

Ważne żeby w życiu spełniać się w każdej strefie życia bo dopiero wtedy nastąpi równowaga.
 
Bo jeśli ktoś dobrze czuje się spełniając swoje cele z różnych dziedzin to jest wtedy szczęśliwy,a jeśli jest spełniony w tym co robi wtedy wszystko wydaje się łatwiejsze bo skoro dusza i umysł są czyste wtedy ciało jest silniejsze.


Robić to co się kocha,żyć zgodnie ze sobą i umieć znaleźć sens oraz równowagę w tym wszystkim... 

Pokochaj siebie, zaakceptuj swoje ciało, znajdź pasję, w której będziesz się realizować,popracuj nad psychiką, a dopiero potem pracuj nad ulepszeniem sylwetki. Tylko taka kolejność da rezultaty.

Uprawiaj sport, odżywiaj się prawidłowo, dbaj o siebie, ale nie zamykaj się przy tym na świat. Wszystko jest przecież dla ludzi.













20 komentarzy:

  1. Dobrze powiedziane... napisane :)
    Niektórzy nie mają pojęcia czym jest fit lifestyle. Często uważają sportowców za dziwaków, bo odmawiają sobie np. nie zdrowego jedzonka, a zamiast siedzieć przed TV, to męczą się na siłowni, biegają w deszczu.
    Ale to styl życia... to kultura, która musi zakorzenić się we wnętrzu człowieka. Inaczej ''sezonowiec'' szybko wygaśnie.

    Można być też pozytywną realistką :)
    Pozdrawiam Cię.

    *U mnie na blogu nowy wpis motywujący dla Pań.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja bym w sumie to nazwała healthy lifestyle, bo to bardziej ogóle i zrozumiałe dla wszystkich pojęcie :) fit wszystkim kojarzy się głównie z ćwiczeniami, a healthy to ogół i moim zdaniem lepsze określenie tego wszystkiego o czym napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście to pojęcie healthy pasuje jednak bardziej:) Zgadzam się:)

      Usuń
  3. Przy całej gamie syfu na półkach sklepowych bycie fit w tych czasach jest jak bycie mnichem w Szaolin. Z własnego wyboru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, na cały sklep beznadziejnego jedzenia- jest tylko kilka półek ze zdrową żywnością. Czasem trzeba się naszukać, ale jestem zdania jakość jedzenia- to jakość efektów.

      Usuń
  4. Dla mnie fit lifestyle to przede wszystkich zdrowie, organizacja i pasja. Ciężko odłączyć te składniki od siebie, sama siłownia/ćwiczenia? Nie potrafiłabym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ oczywiście, że fit lifestyle to coś więcej niż siłownia- to bardziej psychologia kuchni i życia niż wysiłek fizyczny, który jest tylko dopełnieniem tych dwóch kwestii.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oczywiście każdy może mieć "swoją definicję". Wiadomo, że podobnej tematyki dotyczy. :) Mi się fit lifestyle kojarzy przede wszystkim z organizacją!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się z tym wszystkim, miałam nawet pisać podobnego posta, ale poczekam jeszcze trochę :)
    No i zawsze możesz mi się wygadać, pamiętaj! :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się we wszystkim :) Fit lifestyle to nie tylko siłownia i dieta, to znacznie znacznie więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Całkowicie się z Tobą zgadzam!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ładnie napisałaś i prawda- życie nas hartuje, na wiele sposobów.
    I grunt to umieć się w tym wszystkim odnaleźć. Walczyć! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oooo tak! Jak ja uwielbiam takie wpisy! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. dla mnie to przede wszystkim zdrowie i pasja. nad organizacją wciąż pracuję, choć ciężko mi to wychodzi :(

    OdpowiedzUsuń
  13. dobrze piszesz! przestawienie sie na bycie fit wymaga sporo wysiłku i silnej woli. jak to sie uda to wszystko wydaje sie łatwiejsze. pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Fit lifestyle to dla mnie coś w rodzaju świadomego życia, lepszych wyborów, spokojnieszej duszy - bo jak wypocę cały mętlik z głowy to przez chwilę jest błogo ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. coś jest nie tak, bo potrzebuję chęci do działania :(

    OdpowiedzUsuń
  16. wszystko się na siebie składa :) dusza, ciało, umysł :)) i o wszystko trzeba dbać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fit - świadomie, zdrowo, szczęśliwie, do celu. Przydatny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  18. Za każdym razem kiedy czytam Twoje posty oczy otwierają mi się szerzej. Czy jesteś związana zawodowo z psychologią, że tak mądrze i dojrzale piszesz i o ile nie jest to dla Ciebie drażliwy temat, to ile masz lat?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :)

Wszelkie opinie są bardzo pomocne w prowadzeniu bloga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...