sobota, 11 stycznia 2014

Książki warte przeczytania.


Pisałam że dzięki wydawnictwu bukrower miałam możliwość zapoznania się z książkami które otrzymałam. A więc przyszedł czas na moją recenzję.



''Edukacja Kulturysty'' Schwarzenegger Arnold, Hall Douglas Kent .

"Arnold: Edukacja Kulturysty" napisana wspólnie z Douglasem Kentem Hallem to jedyna opublikowana dotychczas autobiografia kulturysty wszech czasów. Książka po raz pierwszy ukazała się w 1977 roku. Dzięki niej dziesiątki tysięcy fanów kulturystyki na całym świecie mogło bliżej poznać "Mistrza" i to, jak dokonał swoich osiągnięć. Książka opatrzona jest 180 czarno-białymi fotografiami, które przedstawiają historyczne już występy Arnolda na konkursach kulturystycznych, rozwój jego sylwetki na przestrzeni lat, a także prezentują technikę wykonywania poszczególnych ćwiczeń.''

W pierwszej części opisana jest biografia Arnolda do tego jak stał się najsilniejszym człowiekiem na świecie, o tym jak dążył do tego i co musiał pokonać żeby stać się nim stać.

Oprócz opisu jego życia jest niesamowitą inspiracją,nie tylko w kwestii kulturystyki,ale i podejścia do wielu aspektów. Pokazuje jak ktoś z małego miasta może osiągnąć to czego pragnie. Jak pokonuje własne słabości. Pokazuje jak siła umysłu jest ważna w każdej dziedzinie życia.

W drugiej części Arnold dzieli się swoją wiedzą na temat odżywiania oraz treningu zarówno ciała, jak i umysłu. Książka zawiera kilka wypróbowanych przez Arnolda programów treningowych różniących się stopniem zaawansowania.

Po przeczytaniu tej książki czułam przypływ siły i energii. Gorąco polecam ją każdemu kto potrzebuje wiedzy lub motywacji, bo na pewno je tu znajdzie. I mimo różnych opinii na temat Arnolda po tej książce wiem że każdy ma swoje wybryki,ale liczy się to jakim człowiekiem jest teraz i co musiał pokonać by spełnić swoje marzenia. Nikt nie jest idealny,ludzie potrafią oceniać kogoś przez jeden mały wybryk,nie dostrzegając jak wiele pozytywnych cech ma dana osoba i co musiała przejść.


Tutaj można znaleźć kilka fragmentów książki dzięki którym niektórzy mogą zdecydować się na przeczytanie,a polecam bo warto: http://www.sfd.pl/_Arnold_Edukacja_Kulturysty_Fragm%C4%99ty_ksi%C4%85%C5%BCki-t310761.html

Poleciłam książkę koledze który podszedł do niej sceptycznie i nie był przekonany czy jest ona taka świetna jak mówię,a po przeczytaniu jej przyznał mi rację i był również zachwycony jak ja:)





''Jak zacząć biegać'' Sary Kirkham.

''Szukasz nowego hobby, sposobu na poprawę kondycji?
Bieganie – czy może być coś prostszego?
Każdy to potrafi. Wystarczy wyjść z domu i... po prostu zacząć biec. Pamiętaj – jeśli trenujesz zbyt intensywnie i wybierasz za długie trasy, odbierasz sobie całą przyjemność z biegania i możesz się do niego zniechęcić na resztę życia. Już wiele razy próbowałeś, ale zawsze ponosiłeś porażkę?
Książka „Jak zacząć biegać” adresowana jest do osób, które chciałyby zacząć biegać lub wrócić do biegania po długiej przerwie. Dowiesz się z niej, od czego zacząć, jak wplatać krótkie, spokojne biegi w codzienne obowiązki, z jakiego poziomu wystartować, by ruch sprawiał radość. Jak udoskonalić technikę biegania, pracować nad koncentracją i ułożyć odpowiednią dla siebie dietę oraz jak przetrwać najtrudniejsze chwile treningu.
Przeczytaj, załóż buty i biegnij! ''

Spodobała mi się dlatego że w prosty i jasny sposób opisane jest w niej wszystko co dotyczy biegania. Poradnik jest przeznaczony dla osób które dopiero stawiają pierwsze kroki w bieganiu jak i dla tych bardziej zaawansowanych. Może być świetnym wprowadzeniem jak i uzupełnieniem informacji dla profesjonalistów.

Chociaż sama nie jestem profesjonalistką w bieganiu,wiele zagadnień może okazać się pomocne dla mnie w planowaniu biegów czy marszobiegów na wiosnę.

Tak naprawdę zawarte jest tu wszystko co potrzeba mi.n :
  • zalety biegania,
  • potrzebny sprzęt,
  • przygotowanie do biegania wraz z rozpiską przykładów,
  • wyjaśnione jest wiele pojęć dotyczących biegania,
  • znaleźć tam można także kilka obrazków jak się rozciągać,
  • zawarty jest opis odżywiania biegacza pt. "Jedzenie i picie w bieganiu". (co jeść przed i po bieganiu, jak prawidłowo się nawadniać, z jakich produktów zrezygnować).

Do tej pory przeczytałam tylko dwie książki na temat biegania. W każdej były podobne wskazówki i podobna treść jednak w każdej też znalazłam coś nowego.


 

''Bieganie naturalne'' Danny'ego Abshire'a i Briana Metzlera.

Książka ta skupia się głównie na technice poprawnego biegania. Ma również podobne wskazówki jak te w książce wyżej.

Opis książki ze strony wydawnictwa:''Prosta droga do sprawniejszego i zdrowszego biegania. Książka powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie biegaczy. Uczy ludzi, w jaki sposób biegać lepiej, wydajniej i jak eliminować urazy.
Stowarzyszenie Medycyny Sportowej podaje, że co roku od 37 do 50% biegaczy odnosi na tyle poważne kontuzje, że muszą oni ograniczyć lub zaprzestać treningu albo wręcz szukać porady lekarskiej.
Książka „Bieganie naturalne” przedstawia wiedzę, której źródłem są badania naukowe, doświadczenia wynikłe ze studiowania stóp, biomechaniki i urazów tysięcy biegaczy, a także z dopasowywania wkładek do zapotrzebowań biegaczy o różnych umiejętnościach i możliwościach.''

47 komentarzy:

  1. wyglądają bardzo ciekawie :) niestety żadnej Ci nie polecę, bo czytuję głównie romanse :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też któregoś razu zdarzało mi się przeczytać jednak romanse dla mnie zbyt nudne:D

      Usuń
  2. Nie chciała byś ich sprzedać? Ciekawie je opisujesz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiem że jak narazie nie,tak mnie zachwyciły że mają w tej chwili honorowe miejsce na półce:D Ale gdybym się zdecydowała na sprzedaż odezwę się do Ciebie:)

      Usuń
    2. Pani Sylwio, zapraszam do nas na stronę. Jako wydawca książek, sprzedajemy je po niższych cenach.

      Pozdrawiam serdecznie,
      Alicja z Wydawnictwa Buk Rower :)

      Usuń
  3. uwielbiam czytać tego typu książki i zawsze mam jakąś na swojej półce "w kolejce" : )) zazdroszczę Ci możliwości przeczytania tych trzech :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także ,czytanie o czymś co mnie interesuje to przyjemność 2w1:)

      Usuń
  4. napisz mi proszę czyta książka o bieganiu naturalnym jest o obieganiu boso, jeśli tak to muszę ją mieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak,właśnie o tym jest i cała jest dotycząca właśnie bieganiu z ''naturą'' :)

      Usuń
    2. o mamuniu to książka dla mnie, gdzie ją mogę dostać???? czy jest warta zakupu?

      Usuń
    3. Też mi się tak wydaje,spodoba Ci się:)

      Można kupić ją na stronie bukrower.pl lub może na allegro?

      Usuń
    4. dzięki serdeczne, jak wrócę do biegania to myślę,że przeanalizuje ten zakup, uwielbiam biegać naturalnie, nie wiem co tylko na to mój fizjo, ale już widzę jego mine

      Usuń
    5. Na pewno Ci się przyda. Jest tam właśnie opisane jak ludzie po poważnych kontuzjach dzięki radom autora wrócili do biegania:)

      Usuń
    6. moni1255 - książka nie jest o bieganiu boso. Wręcz przeciwnie, autor przekonuje, że bieganie boso po twardym podłożu może być ryzykowne. Przygotowując się do promocji tej książki oglądałam wiele filmów, sporo czytałam. Technika bosonogich biegaczy jest tożsama z tym, co opisuje Abshire. Jednak jest on zdania, że stopa ludzka zbyt odwykła od biegania boso, by dziś z dnia na dzień zrzucić adidasy i nie nabawić się kontuzji. Jeśli jest Pani zainteresowana tematem powrotu do natury, to proponuję, by w jakimś Empiku Pani książkę dorwała, przejrzała i sama zdecydowała. :)

      Pozdrawiam serdecznie
      Alicja z Wydawnictwa Buk Rower

      Usuń
  5. Bardzo bym chciała je przeczytać- szczególnie, że biegam i te dwie ostatnie byłyby idealne dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam,na allegro widziałam także używane więc możesz poszukać:)

      Usuń
  6. już któryś raz z kolei czytam recenzję książki "edukacja kulturysty" i każdy pisze o tym przypływie energii i zmotywowaniu. chętnie bym po nią sięgnęła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy przeczytałam recenzję na innym blogu o tej właśnie książce podeszłam do tego sceptycznie jednak po przeczytaniu ''latałam'' z radości i inspiracji:)

      Usuń
  7. Wydają się być bardzo ciekawe ;) mam nadzieje, że kiedyś uda mi się je przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno:) Może sprawdź na allegro?:)

      Usuń
  8. Bardzo bym chciała je przeczytać. Szczególnie tą Sary Kirkham :)

    OdpowiedzUsuń
  9. drugą i trzecią pozycję planuję kupić już od jakiegoś czasu, ale jakoś się jeszcze nie zebrałam do tego... ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. chętnie przeczytałabym pozycję numer 2 :) jak na razie nic z tej tematyki nie wpadło mi w ręce

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo bym chciała zacząć biegać, miałam już kilka prób, ale z jakiegoś powodu nie wchodzi mi to w krew. a każdy mówi: zaczniesz, zakochasz się. Ja się jakoś nie umiem zakochać, A CHCĘ!

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka o Arnoldzie to coś, za czym ostatnio węszyłam w Empiku. Mogę Ci polecić "Dziką kuchnię" Łukasza Łuczaja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetna więc ''węsz'':) O fajnie,sprawdzę opis:)

      Usuń
  13. z chęcią poczytałam bym książkę Arnolda :) postaram się poszukać jej w bibliotekach:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajne propozycje. A ktora z ksiazek o bieganiu jest lepsza ta druga czy trzecia?moge sobie tylko na jedna pozwolic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam nr.1 dla początkujących. Nr.2 jest bardziej dal tych którzy są już trochę bardziej obyci i chcą poprawić lub spróbować nowej techniki:)

      Usuń
  15. Chyba biorę sie za tą "Jak zacząc biegać " ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też chyba powinnam powiększyć moją biblioteczkę o jeszcze jedną pozycję. Czuję, że jak biegać mi się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O proszę ;) Drugą pozycję bym chętnie przeczytała. Ja zbieram na książkę Scotta Jurka "Jedz i biegaj" :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie sądzę, żeby cokolwiek przekonało mnie do biegania... Ale ku mojemu zdziwieniu przekonałam się już jakiś czas temu do Arnolda - przyznam, że długo miałam go za niezbyt rozgarniętego mięśniaka, do czasu gdy mój chłopak wyprowadził mnie z błędu. Na youtube jest kilka filmików z jego "mową motywacyjną" i do mnie trafia! "The body is very important, but the mind is more important than the body" :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czekam na recenzję tej ostatniej, bo najbardziej mnie zafascynowała! :)
    Trzymaj się kochana, wieczorem odpiszę na maila, też muszę pomyśleć.

    OdpowiedzUsuń
  20. nie czytałam żadnej z tych książek ale chyba powinnam sięgnąć chociaż po jedną z nich;p

    OdpowiedzUsuń
  21. Całkiem interesujący zestaw książek, chyba skuszę się na którąś z nich. Zapraszam, również na mojego bloga odchudzaniu, ćwiczeniach i motywacji do sportu.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak zacząć biegać jest rewelacyjna. Zawiera porady zarówno dla początkujących biegaczy i dla zaawansowanych. Wszystko jest przedstawione w fajny i czytelny sposób, nie jak w większości poradników, że nie wiesz co czytasz :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Arnold najlepszy <3 uwielbiam tą książkę! Zmotywowała mnie jak nic innego :) Dziękuję za komentarz :***

    OdpowiedzUsuń
  24. Chciałabym przeczytać Arnolda. Chyba mnie zachęciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Książka o Arnoldzie jest naprawdę genialna i bardzo motywująca. Prawdziwy obraz "from zero to hero" :) Bardzo często do niej wracam. Polecam również zrobić sobie trening według rozpiski Arnolda z książki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :)

Wszelkie opinie są bardzo pomocne w prowadzeniu bloga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...