wtorek, 19 maja 2015

Cardio: Zalety biegania,rowerowania,rolkowania i pływania.

Dodanie aktywności cardio może nieść ze sobą wiele korzyści. Jakie pisałam m.in. tutaj,a dziś skupię się na poszczególnych jego rodzajach. 

I choć nadal uważam że interwały/hiit są najlepszym rozwiązaniem i zdecydowanie przeważają nad jednostajnym długim cardio o czym pisałam w podlinkowym wpisie to jeśli ktoś nadal woli lub musi wykonywać jednostajne cardio to warto zapoznać się z zaletami poszczególnych z nich.


 








SPACER/NORDIC WALKING:





Instrukcja jak uprawiać nordic walking oraz tutaj.
Tak więc bierz kijki,albo i nie i ruszaj: 10 000 kroków dziennie.






 BIEGANIE:

Opisywałam dokładnie tutaj.




ROWER/SPINNING:


Jeździć można wszędzie.Na zakupy, do pracy, na kawę, do kina a efekty jazdy na rowerze mile Cię zaskoczą! Nikogo już nie dziwi rower w połączeniu z modową stylizacją, ani rowerzyści jeżdżący po śniegu. Trend, który przybył z Holandii jest na fali. Rower stał się modny, bo modne jest zdrowie i troska o kondycję.


Jazda na rowerze, zarówno tym klasycznym, jak i stacjonarnym lub spinningowym wpływa na kształtowanie nóg i pupy. Dzięki niej poprawiamy pracę całego organizmu, zwiększamy wydolność układów krążenia i oddechowego, co przyspiesza efekty nie tylko jazdy na rowerze, ale i pozostałych treningów. Korzystanie z roweru na co dzień jest doskonałym uzupełnieniem planu ćwiczeń

Podczas 1h intensywnego treningu wykonujemy około 4000 obrotów i spalamy średnio 600 kalorii,
 a dzięki temu, że na rowerze odciążamy stawy kolanowe oraz kręgosłup, możemy jeździć dłużej, niż np. biegać, co oznacza więcej spalonych kalorii. Dokładnie tyle samo kalorii spalasz trenując na rowerze stacjonarnym.








ROLKI:


http://www.spryciarze.pl/inspiracje/54691





PŁYWANIE:






http://www.bodyicoach.com/motywatory/zalety-plywania/





A jak to jest u Was? Macie swoje ulubione cardio czy może przekonałam Was w podlinkowanym poście o hiit/interwałach że mogą nieść więcej korzyści niż jednostajne długie aeroby?

14 komentarzy:

  1. Naprawdę świetny post! Dowiedziałam się bardzo dużo przydatnych informacji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię od czasu do czasu pobiegać, ale generalnie po prostu nie lubię długiego i żmudnego cardio ;) To nie dla mnie. Zdecydowanie wolę interwały :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy sposób na ruch jest dobry, trzeba tylko wybrać co dla kogo jest odpowiednie :)

    --------------------------------------
    (nie)PEŁNOSPRAWNY o sporcie i życiu...
    http://niepelnosprawny94.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ja cardio lubię, ale ciężary to moje życie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cardio to jest to :) zawsze jakiś dobry przerywnik i oderwanie od stresu

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam biegać, jeździć na rowerze i spacerować. Pływania nie traktuje jak sport, wole się rekreacyjnie popluskać. Zarówno Cardio jak i HIIT powinno występować w naszym treningu ;).

    OdpowiedzUsuń
  7. hmmm ja jestem na etapie no cardio wg pani ewy zegan najlepszy sposob na "rzezbe" to wlasnie no cadrio, wiec zaczelam tylko interwaly 2 razy w tyg po 15min zobaczymy co z tego wyniknie... ale ejstem zdania ze kazda aktywnosc jest na mega + jesli chodzi o nasze zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Od dłuższego czasu planuję nauczyć się jeździć na rolkach, w końcu mają tyle zalet! Zamówiłam, a tu dzień w dzień deszcz, no to pojeżdżone... ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja uprawiam Nordic walking, ale martwi mnie to, ze tak malo ludzi poprawne zasady chodzenia.
    A ja polecam na poprawe sylwetki, zdrowia i umyslu dobroczynna moc herbaty :)
    Te herbaty czynia cuda

    OdpowiedzUsuń
  10. Pływanie jest idealnym sportem dla ludzi, którzy mają problemy z sercem. Pomaga spalić tłuszcz, obniżyć cholesterol, co przekłada się na lepszą pracę serca :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kto by pomyślał, że to spokojne spacerowanie z kijkami wpływa akurat na wszystkie mięśnie ciała i przez to jest bardziej dla nas opłacalne od samego biegania. Nadal kojarzy się to ze sportem dla emerytów, a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wydaje mi się, że podczas biegania znacznie więcej mięśni jest wykorzystywana. Choć sam jestem za rowerem, uwielbiam jeździć.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :)

Wszelkie opinie są bardzo pomocne w prowadzeniu bloga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...