niedziela, 26 lipca 2015

Rozjaśnianie czarnych włosów.Dekoloryzacja.

Kiedy mój kruczoczarny kolor włosów zaczął mi się nudzić,postanowiłam znaleźć sposób na ich rozjaśnienie. Dekoloryzacja u fryzjera to nie mały koszt a efekty są różne więc zamiast wydawać krocie znalazłam wiele linków gdzie opisywane były metody rozjaśniania czarnych włosów metodą domową.

Mój plan A znalazłam tutaj ten natomiast był planemB klik.

Poczytałam,pomyślałam i spisałam plan działania według pierwszego linku:


  • Kąpiele : Rozjaśniacz Joanny  +30ml szamponu z silikonami (np baby dream z rossmana) + 30 ml odżywki do włosów.Takie kąpiele 2 -3 x w tygodniu.
  • Między kąpielami jak i po całym zabiegu pielęgnacja: szampony z silikonami np baby dream lub szampony rozjaśniające,olejki,odżywki,maski.
  • Po kąpielach farba do włosów o 2-3 tony jaśniejsza od kolory jaki chciałam.Początkowo miała to być  Loreal Excellence Creme, jednak kupiłam Garniera Szlachetny ciemny blond.
 

1 kąpiel (Złapało jedynie odrosty na żółto,a czerń była praktycznie nie ruszona)



2 kąpiel (tutaj nie nakładałam już rozjaśniacza na odrost. Czerwono czarno żółte włosy nieco mnie zszokowały,bo u większości dziewczyn na tym etapie wyłonił się już ładny brąz,a u mnie powstała jakby to ująć ''sraczka'' z trójkolorowym zabarwieniem )



3 kąpiel i wyłonienie czerwieni:


4 kąpiel (od spodu były ciemniejsze,ale czerwień zaczęła robić się pomarańczowa)


Choć plan początkowy był aby z czarnego przejść kąpielami rozjaśniającymi do ciemnego brązu to na tym etapie kusiło mnie aby powrócić na jakiś czas do jasnego blondu jaki miałam kilka lat temu (później lepiej mi przejść w zamierzony ciemny niż z ciemnego na jasny). Malując na tym etapie jasnym blondem zapewne wyszłyby nadal żółte więc koloryzacje musiałabym powtórzyć,ale...

Jednak ciemne włosy zwyciężyły. Lubię siebie w ciemnym kolorze,chciałam jedynie by ta czerń nie była taka mocna,a wyglądała bardziej naturalnie.


Tak więc po 4 kąpieli nałożyłam farbę ciemny blond by przyciemnić rude:





I wyszło coś podobnego do koloru kasztan/brąz ale z przebłyskami miedzi.Myślę że jeśli pomalowałabym je o ton jaśniejszym blondem byłyby brązowe jak te na opakowaniu powyżej,ale z racji pigmentu który trzymał się jeszcze we włosach efekt wyszedł jak poniżej:




Następnie po kilku dniach pomalowałam ciemnym kolorem docelowym jaki chciałam na początku. 

Brałam pod uwagę: brąz/ ciemny brąz/czekoladowy brąz/gorzką czekoladę/ciemną czekoladę/brązową czerń/kakao z których wybrałam ...czekoladowy brąz.



Gdzieniegdzie nadal są jasne/rude prześwity,ale kolor jest taki jak chciałam. Nie jest typowo czarny,a ciemny z poświatą brązu.

Teraz wystarczy że za kilka dni pomaluje włosy czekoladowym brązem ponownie i efekt powinien być dokładnie taki jak miał być.

O dziwo,włosy są w bardzo dobrym stanie. Choć przy 2 czy 3 kąpieli były lekko wysuszone,to jednak dodanie szamponu i odżywki do rozjaśniacza oraz nakładanie codziennie olejku arganowego i kokosowego na zmianę z odżywką z keratyną pomogło i teraz włosy są lepsze niż przed całym zabiegiem:)

wtorek, 21 lipca 2015

Krótkie przesłanie: Życiowe lekcje które warto wprowadzić już dziś.



“Człowiek podróżuje po całym świecie w poszukiwaniu tego, czego najbardziej potrzebuje w życiu. A potem wraca do domu, żeby odnaleźć to, czego całe życie szukał”. George Moore

Jest takie miejsce w Tobie, gdzie panuje wieczny pokój. To miejsce, w którym strach nie istnieje. Miejsce, w którym czujesz miłość, bezpieczeństwo i czujesz się jak w domu. Gdzie znajduje się to przepiękne miejsce?
Jest ono tym, kim naprawdę jesteś Ty…

http://zyjswiadomie.edu.pl/15-wiadomosci-wysyla-prawdziwe/
klik





sobota, 18 lipca 2015

Tłuste diety Lutz,Optymalna,Atkins,Paleo,CKD,LC.


Można powiedzieć że wysokotłuszczowa dieta jest jedna,ale jej odmian jest wiele. 

Tak samo jak nie ma jednej takiej samej diety dla każdego tak i poniższe diety nie zawsze sprawdzają się u wszystkich. Grunt to znaleźć to co odpowiada najbardziej biorąc pod uwagę cel,preferencje oraz aspekty zdrowotne.

Dziś na tapetę lecą diety wysoko tłuszczowe i choć mogą dla niektórych wydawać się absurdalne czy wręcz kontrowersyjne to uwierzcie,że potrafią działać na redukcję,ale i na poprawę zdrowia;)

Opisałam każdą z nich w skrócie,oraz podałam linki w których można przeczytać na ich temat więcej,aby z tego wpisu nie powstał poemat,choć krótki i tak nie wyszedł;)

Pod koniec podałam także w kolejności opisywanych diet przykładowe linki do jadłospisów.




Dieta wg.Dr Lutz który zakłada średnią ilość białka, dużo tłuszczu,węglowodany nie więcej niż 70g.


 

Następie od diety Lutza zaczęły pojawiać się nowe modyfikacje:
Optymalna inaczej dieta Kwaśniewskiego zakłada trzymanie proporcji: B1g T2,5-3,5g W0,5 (tzw. „złota proporcja” oznacza, że na 1 gram spożytego białka powinno przypadać w diecie 2,5 do 3,5 grama tłuszczu i 0,3 do 0,5 gram węglowodanów,gdzie proporcje to należy obliczać do docelowej masy ciała a nie obecnej.)

Atkins zakłada spożycie węglowodanów maksymalnie do 20g. Białka i tłuszcze można dobierać dowolnie lecz z zachowaniem umiaru i rozsądku.

 

Przydatne linki:






Paleo rozumiane jako nie sama dieta lecz styl życia. Choć nie koniecznie musi być to odżywianie niskowęglowodanowe to paleo może być też zbilansowana ,ale z mniejszą ilością węgli. (Czy Paleo jest High czy Low Carb i którą opcję wybrać ,Ile węglowodanów na Paleo? ,Węglowodany w diecie Paleo.)
Diety Paleo jest wiele odmian: jedni dopuszczają nabiał,inni strączki a niektórzy nawet kasze jaglaną czy ryż więc można to podpiąć pod  
  • Primal Paleo co sama osobiście praktykowałam.  
  • W diecie Samuraja natomiast stosuje się zasady Paleo,ale do posiłków okołotreningowych dodaje się węglowodany bezglutenowe.

 


Przydatne linki:


http://paleoleap.com/paleo-infographic/




Diety low carb w systemie sportowym/kulturystyki:

CKD/LCHF (nie jest to sama dieta a raczej system treningowo dietetyczny). Węglowodany poniżej 50g.Ketoza nie jest utrzymywana non stop,a przerywa się ją ładowaniami raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie zależnie od osoby i zawartości tkanki tłuszczowej.

Przydatne linki:



Carb Nite/Carb Back Loading (klik)


Low Carb gdzie ograniczenie węglowodanów nie jest aż tak drastyczne:
  • Dieta niskowęglowodanowa (LC low carb diet): 50-130g węglowodanów, 10-26% kalorii
  • Dieta średniowęglowodanowa (MCD, moderate carb diet): 130-225g węglowodanów, 26-45% kalorii

Przydatne linki o LC:


  


 

Przepisy/jadłospisy:

Trochę przepisów Paleo:


LC:



Diety niskowęglowodanowe pomocne przy:
  • PCOS (zespół policystycznych jajników),
  • Insulinooporności,
  • Chorobach autoimmunologicznych,
  • Problemach z trawieniem,
  • SIBO (przerost flory bakteryjnej)
Jednak po pewnym czasie należy zwiększyć ilość węglowodanów gdyż tarczyca i nadnercza nie lubią małej ich ilości zbyt długo.


 
O tym dlaczego nie ma efektów i występują zastoje na LC możesz przeczytać w poście o Carb Nite & Carb Back Loading który znajdziesz tutaj.



  • Główne założenia wszystkich z nich jest: ograniczenie węglowodanów,średnie spożycie białka (zbyt duża jego ilość jest zamieniana w organizmie na glukozę co w przemianach biochemicznych przypomina spożycie węglowodanów)oraz wysoka ilość spożycia tłuszczu która dodaje energii.


  • W każdej jednak diecie liczy się bilans kaloryczny. Nie znam diety na której można by jeść do woli a mimo to chudnąć.Nic w przyrodzie nie ginie.Teraz pewnie myślisz no dobra więc skoro tak to można jeść same węglowodany i chudnąć ważne by zachować niski bilans.Tak,zgadzam się tak będzie,ale... ketoza zapobiega dużym stratom masy mięśniowej.


  • Kolejnym faktem i zaletą tłustych diet jest też to że mimo niewielkiego ujemnego bilansu nie dopadają ciągoty na słodkie,nie ma uczucia głodu i mniejsza ilość przyjmowanych kalorii ustala się samoczynnie,wiele badań pokazało że dieta w wyższą ilość tłuszczy jest bardziej preferowana dla zdrowia niż ta w węglowodany.To właśnie ketoza odpowiada za uczucie mniejszego ''ssania'' w żołądku (w porównaniu do diety o wysokiej zawartości węglowodanów) przez co bilans samoczynnie ustala się na mniejszy.


  • Na takich dietach można więc robić redukcję ale i masę.

  • Na redukcji spożycie węgli ustalić najlepiej na 20-150g zależnie którą opcje wysokotłuszczowej diety wybierzemy i do tego ustalać białko na 2g/kg masy ciała i reszta tłuszcze aby zachować ok.300-500kcal ujemnego bilansu.
  • Na masę natomiast ilość węglowodanów może wzrosnąć do ok.100-150g gdzie białka i tłuszcze ustala się tak samo jak w punkcie wyżej lecz by bilans kalorii wychodził na 300-500kcal na plus.

  • Jeśli chodzi o złe samopoczucie ze strony układu trawiennego na początku to nic dziwnego. Po niskotłuszczowych dietach w których zanikają enzymy odpowiadające za trawienie tłuszczy tak przez kilka dni się dzieje. Należy przeczekać aż organizm znów zacznie wytwarzać odpowiednią ilość enzymów i przyzwyczai się do trawienia tłuszczy.


  • Jak wiadomo na dietach low carb,ketozie itp. stosowane są tzw. ładowania. Ale czy warto je uwzględniać,dla kogo będą dobre i kiedy je robić opiszę w poście na temat Carb Nite i Carb Back Loading. W skrócie powiem że raz na tydzień lub raz na dwa tygodnie mały,dobro jakościowo czit jest ok,ale jeśli poziom tkanki tłuszczowej jest zbyt wysoki to ładowania są zbędne.


Myślę że w skrócie wyjaśniłam jakie są ''tłuste diety'' i na czym polegają. Jeśli macie jakieś pytania piszcie w komentarzach lub mailu:) Podzielcie się swoją opinią i doświadczeniem.


  •  

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...