sobota, 24 października 2015

Bulletproo coffe,czyli kawa z masłem na śniadanie.

Pamiętacie wpis o kawie?Dziś także o małej czarnej ale nieco w innym wydaniu.

Dla wielu nadal kontrowersyjna,dla innych stały rytuał czyli Bulletproof coffie,kawa z masłem i olejem niekiedy i śmietaną.






Twórcą kawy jest Dave Asprey który zainspirowany tybatańską herbatą z masłem z mleka jaka wynalazł kawę z masłem i olejem kokosowym.

Poświęcił swemu odkryciu stronę internetową którą znaleźć można tutaj.


Zwolennikiem Bulletproof coffie jest także Kiefer,twórca słynnego Carb Nite i Carb Back Loading,o którym pisałam tutaj.



Kiedy stosować:
  • zamiast śniadania,
  • jako przedłużenie postu IF (gdyż kawa z masłem i olejem nie wybija z postu) 
  • w ciągu dnia jako dowóz energii zamiast węglowodanowego posiłku.


Jak przygotować:

Zaparzamy kawe np. Arabica (u mnie Nescafe).
Do naparu dodajemy 2 stołowe łyżki masła od krów karmionych trawa (np Kerrygold),
Oraz łyżeczkę oleju kokosowego i miksujemy blenderem ręcznym do uzyskania kremowej konsystencji (wyjdzie coś podobnego do Latte z pianką).



Jak to wyglądało u mnie i moja opinia:

Próbowałam kawy z masłem i olejem,
kawy z samym masłem,
kawy z samym olejem,
kawy ze śmietaną,
kawy ze śmietaną i olejem,
kawy z masłem ,olejem i solą himalajską,
kawy z masłem, olejem i odżywką białkową (nie zalicza się do IF gdyż białko wybija z postu),

I chyba każda wersja była ok,choć z samym masłem i odżywką smakowała mi najbardziej.



Choć uważam to za dobrą alternatywę dla nie lubiących śniadań czy chcących zwiększyć lipolizę to nie polecam stosować tego codziennie oraz w przypadkach z problemami hormonalnymi,tarczycą,kortyzolem itp.
Ale o tym napiszę dokładnie we wpisie o poście IF.
 


Więcej informacji:

http://www.tlustezycie.fora.pl/odchudzanie,35/bulletproof-coffee-czyli-kawa-z-maslem,88.html

http://www.barbellkitchen.pl/post/55413158195/39-bulletproof-coffee

http://lowcarbediem.com/low-carb-bulletproof-coffee-recipes-intermittent-fasting/

https://www.bulletproofexec.com/bulletproof-coffee-mistakes-butter-coffee-fatty-coffee-and-more/

18 komentarzy:

  1. Mój facet często sobie to robi i rozpływa się nad właściwościami, a ja nawet nie wiedziałam, że to ma jakąś nazwę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój kolega (trener personalny) z którym pracowałam w klubie fitness, pił taką kawę ze smakiem. Niejednokrotnie namawiał mnie, żebym spróbowała.. Nie miałam odwagi. :D Z tego co pamiętam to była zwykła czarna kawa z masłem lub śmietaną. Po Twoim poście na pewno spróbuję, wersja z olejem kokosowym mi odpowiada!



    Zapraszam do mnie:
    http://behealthylady.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  3. Też względy smakowe jakoś mnie hamują. Choć kawa ze śmietaną gości u mnie często, zwłaszcza kiedy brakuje mi mleka :) Chyba zielona herbata rano u mnie bierze górę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam nigdy o kawie z masłem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tym, ale jeszcze nie próbowałam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. wiele o niej słyszałam i muszę w końcu spróbować, choć nie jest mi śpieszno, bo za kawą nie przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na tyle rzadko piję kawę, że raczej mi takie urozmaicenia się nie przydadzą, ale nie powiem - ciekawe podejście do tematu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham kawę. Nie wyobrażam sobie dnia bez mojego kawowego rytuału :)
    http://theceladongrass.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz słyszę o takiej kawie o.O z ciekawości chyba wypróbuję, ale jakoś brzmi to strasznie tłusto :/ i tyle kwasów tłuszczowych nasyconych... no ale trzeba próbować nowych rzeczy ;) nawet jak się nam wydają nietypowe :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również polecam tą kawę, nigdy nie piłam, kawy - tej spróbowałam miesiąc temu i od tej pory jestem uzależniona :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Taka kawa musi smakować wybornie!

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam kawę, ale nigdy nie piłam w takim wydaniu... jakoś nie umiem sobie jej wyobrazić ale chyba kiedyś spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja kawę z masłem piję jak mam obolałe gardło, ale nie zastanawiałam się nigdy nad jej specjalnymi właściwościami.

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi bardzo ciekawie, jeszcze takiej kombinacji nie próbowałem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mniam, wydaje się być mega :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Faktycznie może dla niektórych kontrowersyjna ale na prawdę warto :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy pomysł, muszę sprobować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :)

Wszelkie opinie są bardzo pomocne w prowadzeniu bloga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...