czwartek, 28 stycznia 2016

Skąd czerpiesz siłę? Credo Optymisty.


Kochani,pytacie mnie skąd czerpie siłę i moc do działania?
A więc pierwsze źródło: to moje własne wnętrze,

a drugie: to rzeczy, które kocham i które dają mi moc.


 

Ale... to, że skoro prowadzę bloga,wydałam książkę,zrobiłam uprawnienia na trenera i psychodietetyka,że idę w górę to nie znaczy mój świat wygląda cały czas jak z bajki.
Jestem tylko człowiekiem i też czasem mam słabsze chwile.
Też miewam zły humor,też doświadczam spadku motywacji,też czasami płacze i nie mam ochoty wstać z łóżka.
Jednak teraz nauczyłam się,że taki stan jest normalny i nie obwiniam się za to.
Nie czuję złości dlatego, że jestem smutna,bo przez to wpędzałam samą siebie w błędne koło.

Kiedy następuję gorszy czas,po prostu daje mu być.
Nie uciekam przed tym.
Czuję i staram się wyciągać z tego wnioski.
Nie uciekam,bo wiem, że tak jak biel i czerń są idealnym kompanem i jedno bez drugiego nie istnieje,tak wiem, że chwile smutku muszą wystąpić, aby docenić czas kiedy nastaje szczęście. 

Wiem,że są drogowskazem i okazją do dalszego rozwoju.

Trwanie tylko w jednym albo drugim byłoby nudne.
Mieszanina smutku i radości przypomina sinusoidę i puls bijącego serca.
Jeśli występuję tylko ciągła radość albo tylko ciągły smutek, to puls wygląda jak linia prosta... 

Jak puls (a raczej jego brak) martwego serca...
 

A więc jeśli chwilowo Wasza motywacja spadła,pamiętajcie,że to ludzka rzecz i nie ma w tym nic złego! 
Musisz po prostu przejść przez te  gorsze dni,aby dojść do tych dobrych!


Jednym z moich podnoszących na duchu tekstów,które może pomóc i Tobie, jest Credo Optymisty opublikowane po raz pierwszy w 1912 roku, w książce Your Forces and How to Use Them, słynne credo Christiana D. Larsona, warte jest tego, żeby je czytać każdego ranka i wieczora.

 

OBIECAJ SOBIE, ŻE…
 
  • Będziesz tak silny, że nic nie zmąci Twojego spokoju ducha.
  • Będziesz rozmawiał o zdrowiu, szczęściu i dobrobycie z każdą osobą,którą spotkasz.
  • Postarasz się, żeby każdy Twój przyjaciel poczuł się wyjątkowy.
  • Będziesz tryskał optymizmem i szukał dobrych stron każdej sytuacji.
  • Będziesz zawsze myślał o najlepszym, pracował dla najlepszych i oczekiwał najlepszego.
  • Będziesz tak samo entuzjastyczny wobec sukcesów innych ludzi, jak wobec własnych.
  • Zapomnisz o błędach z przeszłości i skupisz się na tym, co chcesz osiągnąć w przyszłości.
  • Zachowasz pogodę ducha bez względu na okoliczności i obdarzysz uśmiechem każdego, kogo spotkasz na Twojej drodze.
  • Skupisz się na udoskonalaniu siebie tak bardzo, że nie będziesz miał już czasu na krytykowanie innych.
  • Będziesz zbyt pogodny, żeby się martwić, zbyt szlachetny, żeby się złościć, zbyt silny, żeby się bać i zbyt szczęśliwy, by myśleć o kłopotach.
  • Będziesz myślał dobrze o sobie i ogłaszał ten fakt całemu światu —nie głośnymi słowami, lecz wspaniałymi czynami.
  • Będziesz żył w przekonaniu, że cały świat jest po Twojej stronie, jeśli tylko pozostaniesz wierny temu, co jest w Tobie najlepsze. 



12 komentarzy:

  1. no skupiam się przeeeecież :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mądre słowa! Tylko trzeba się jeszcze nauczyć stosować je w praktyce:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko można jak się praktykuje, a nie używa tylko w teorii :)
      Każdy może,bo każdy ma takie same możliwości,zależy jedynie od tego jak je wykorzysta :)

      Usuń
  3. Really a great and motivational blog you have shared here with us I really like your content it is really very inspiring for me. Thanks for such a nice post. Keep sharing more with us.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you so much :) I hope that you visiting my blog and get interested information ;-)

      Usuń
  4. Mój szef mawia, że ludzie sukcesu nie dlatego odnoszą sukces, że wszystko wiedzą. Oni po protu nie boją się spróbować. Strach bywa paraliżujący i często powstrzymuje nas przed pójściem dalej, przed nowymi doznaniami czy doświadczeniami. Ale często też trudno go pokonać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się że wszystko co istotne dzieje się poza strefą komfortu,a strach to iluzja, którą trzeba przełamywać. Lęk nie jest zły o ile nie hamuje naszych działań. Jeśli możemy go wykorzystać w sposób konstruktywny może działać na naszą korzyść.

      I co jest paradoksem to jak już wspomniałam, że nie strach jest zły,lecz strach przed strachem :D

      Usuń
  5. Muszę jeszcze wszystkie te piękne słowa wprowadzić w życie:-) A potem to już będzie z górki:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie,bez presji. Jak zaczniesz narzucać sobie, że jak to sama napisałaś musisz,to czasem nieświadomie wywołasz opór, który zamiast pomóc,może okazać się przeszkodą.

      Usuń
  6. Rajciu, trudne to. Zwłaszcza obiecanie sobie. Moja optymistyczna natura nakazuje mi czynić coś zupełnie innego: wyluzować, uspokoić się, nie myśleć o błędach, pomyłkach, gafach z przeszłości negatywnie, ewentualnie wyciągnąć wnioski i iść do przodu. Za dużo obietnic powoduje, że sama mam wyrzuty sumienia, że siebie zawiodłam. A tak, jakoś cieszę się z sukcesów, że mi się coś udało, nawet, gdy uda mi się nie myśleć o czymś dręczącym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już napisałam wyżej: bez presji. Właśnie za dużo obiecywania prowadzi do poczucia winy kiedy coś nie wyjdzie. Ale wszystko zależy od perspektywy. Nie zawsze to co złe jest złe i nie zawsze to co dobre jest dobre. To są jedynie etykiety które nadajemy sami.

      Czasem zamiast obiecywać sobie i narzucać zbyt wiele,warto po prostu być.
      Odpuścić na chwilę i zobaczyć co niesie życie.
      Opór tworzy opór,więc czasem warto wrzucić na luz i po prostu ŻYĆ :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :)

Wszelkie opinie są bardzo pomocne w prowadzeniu bloga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...