środa, 13 kwietnia 2016

Paleo vs. Vege. Czy będzie III wojna?


Paleo i Vege. Jakże ostatnio na topie są oba te sposoby odżywiania. 

Jakże ''miło'' widzieć kiedy obie grupy zacięcie bronią własnego stylu jedzenia.
Hejty,wyzwiska,wojna na kontrargumenty,wyszukiwanie badań,potwierdzeń oby tylko dopiąć swojej racji.

Hollllla ludzie! Nie dość, że polityka próbuje nas podzielić to jeszcze coś co powinno Nas łączyć teraz wytworzy mur i spotkanie Paleowca i Weganina skończy się wojną na wzrok spod oka lub co gorsza epitety rzucane pod nosem tu gdzież w twarz?

Nie będę pisać jak ja jem i kogo popieram ,bo nie popieram nikogo! Mam szacunek dla obu grup i uważam, że zamiast wzajemnie się hejtować może lepiej połączyć siły i nakłaniać do zdrowego odżywiania bez nakłaniania do jednego czy drugiego sposobu żywienia? 

Do zdrowego stylu życia,bez jedzenie śmieci. 
Do umiaru,bez przesadzania i ortoreksji.
Do podążania za organizmem,a nie dietą.
Do aktywności i radości z życia!

Przecież to jest wspólne dla obu stylów odżywiania,więc zamiast walczyć nawzajem o to czyje odżywianie jest lepsze,skupić się, aby nieść przesłanie,które wszystkie grupy mają takie samo: ZDROWIE

Wiem, że powstał już nowy sposób żywienia,a dokładniej PEGAN DIET,łączący obie grupy,lecz widzę, że nadal hejterstwo i rywalizacja występuję. 
Proszę Was zatem,opamiętajcie się. 
Niech nie dzieli Nas to,co ma Nas łączyć.


I może zostanę zhejtowana to co tam.
Nauczyłam się wyrażać konstruktywnie swoje zdanie więc przyjmę na klatę każdą opinię. Bo szanuje wolność słowa i do dyskusji bardzo chętnie zapraszam;)


 





15 komentarzy:

  1. Ja proponuje jak Anna Lewandowska czyt. chorągiewka na wietrze. Bądz vege, idz na zajebiscie drogie szkolenie u porządnego dietetyka - przejdz na Paleo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to już w ogóle brak mi słów :D

      Usuń
  2. Ładnie napisane. Masz dużo racji.. W sklepach można już dostać oczopląsu, chociażby w wyborze chleba: chleb paleo, wysoko/niskobiałkowy,niskowęglowodanowy, glutenfree, wysokotłuszczowy.. Masakra, gdzie tak na prawdę wszystko służy jednemu -> zdrowemu odżywianiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie te nazwy nie różnią się niczym jak tylko właśnie etykietką i nabijaniem konsumentów w butelkę. Tak samo jak eko,bio o czym pisałam m.in tutaj: http://happyactivelifestyle.blogspot.co.uk/2014/06/ekobioorganic-prawda-czy-mit.html

      :)

      Usuń
  3. Fajnie się czyta i na pewno dużo w tym racji. Nie rozumiem, gdy ludzie tak walczą - nawet na temat diety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie rozumiem,dlatego odcinam się od tych zbędnych kłótni :)

      Usuń
  4. Nigdy nie zrozumiem takiego zachowania... Mam wrażenie, że osoby, które ciągle hejtują innych nie mają swojego życia i są bardzo nieszczęśliwi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejty są jedynie oznaką bałaganu wewnętrznego,ale o tym rozpisywać się nie będę :) Ważne żeby ludzie walcząc o różnie interpretowane pojęcie ''zdrowia'' nie zeszli na drogę która całkiem od tego odwodzi.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Jak to Niemen śpiewał : ''Dziwny jest ten świat'' ;-)

      Usuń
  6. Najczęściej takimi wojnami zajmują się osoby, które nie maja nic ciekawszego do robienia. Lepiej zając się sobą, spełnianiem swoich marzeń i znaleźć swoja drogę na której będziemy się spełniać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie to żadne diety nie przekonują, chcą się przerzucać, niech się przerzucają :P jak się lubią denerwować to po co psuć im zabawę? :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Hm, może pod względem żywieniowym dużo łączy obydwie grupy niemniej punktem zapalnym pozostaje etyka...
    Osobiście jestem wege/vegan, nawet o dziwo przeciągnęłam na 'jasną' stronę mocy mojego Brata (wielbiciela persi z kury do każdego niemalże posiłku hehe), moja Mama jest bardzo mięsna, nie całkiem paleo ale blisko.
    I co mi by dało obrażanie Jej za to czym się żywi? oczywiście, że mi to nie pasuje ale to jest Jej wybór ;) czasem sobie docinamy z lekka ale generalnie wyrosłam już z kazań. Szkoda moich nerwów, a awantury nie zmienią sytuacji zwierząt hodowlanych.

    C.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja na dłużej przy vege na pewno bym nie wytrzymała. Czasami chodzę do vege knajpy która jest niedaleko mnie i często zdarza mi się trafić na coś mało smacznego, przez zdarza mi się męczyć z jedzeniem. Najbardziej mi kremy smakują np z brokuł albo marchewek :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :)

Wszelkie opinie są bardzo pomocne w prowadzeniu bloga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...