piątek, 29 lipca 2016

Zasady udanego treningu i motywacji.



Dlaczego warto ćwiczyć już wiesz. 

Teraz pomówmy jak utrzymać motywację i jak zachować prawidłowe zasady.



Wyznaczenie celu.

  • Wiedzieć co chce się osiągnąć poprzez daną aktywność.
  • Na co ukierunkowany jest wybrany trening i przede wszystkim co sprawia przyjemność.

 


Kompetentny plan.
  • kiedy i ile przeznaczy się na wybrany trening (dostosować to do własnego zegara biologicznego,rano,w południe czy wieczorem),
  • jakie ćwiczenia/trening wykona się w dane dni i najlepiej powiesić go lub położyć w łatwo dostępnym miejscu.


Wiedza.
Warto poczytać trochę na temat wybranej aktywności czy ćwiczeń.
Wiele blogerek opowiada o swoich doświadczeniach w rożnych dziedzinach,jest mnóstwo stron o takiej tematyce,ale można także wybrać się po porady do profesjonalisty.



 

Odpowiednie zdrowe odżywianie i posiłki okołotreningowe o których już pisałam.




 

Odpowiedni dobór czasu,intensywności i obciążenia do własnych możliwości.
  • Czas ( minimum od 20 do 60minut)
  • Dobór powtórzeń w seriach (ok. od 8 do 20)
  • Odpoczynek między seriami (ok.30sekund)
  • Częstotliwość (minimum 3razy w tygodniu ,1dzień powinien przeznaczony być na regenerację)



Cierpliwość.
Należy spokojnie wykonywać dobrany plan,nie zniechęcać się po kilku dniach.(''Nie od razu Rzym zbudowano'' prawda?). W tym może okazać się pomocne myślenie nie o szybkim zrzucenie tego czy tamtego,a myśl o tym, że robi się to dla zdrowia ,formy i frajdy.



 

Wytrwałość, ciągłość,systematyczność.
Należy konsekwentnie podejść do ustalonego planu. Dobrym sposobem może okazać się prowadzenie dziennika albo zapisywanie na małych karteczkach w widocznych miejscach tzw. ''przypominaczy''.
Artykuł o zaletach prowadzenia dziennika: klik.




Motywacja pomaga wytrwać.
Każdy ma swój sposób,jednych motywują słowa,innych ''fit girls'' a jeszcze innych chęć rywalizacji tzw. ''dokopania'' ,a Ciebie?




Nie rzucać się od razu na głęboką wodę.
Takie działanie może tylko wymęczyć organizm przez co niepotrzebnie zniechęcić. Należy zaczynać spokojnie ,a wraz z poprawą siły,formy i wytrzymałości podwyższać poprzeczkę.



A więc postęp.
Wraz z poprawą formy należy wprowadzić utrudnienia i urozmaicenia w postaci zmiany tempa (zamiast aerobów można spróbować interwałów), zwiększeniu ilości powtórzeń czy wprowadzeniu większego obciążenia.




Celebrować swoje sukcesy (ale z rozsądkiem).
Może nowy drobiazg? Albo wyjście na zabieg Spa?




Sprzęt.
Dobrze zakupić sprzęt który przyda się do wykonywania treningu w domu czy na dworze (nie musi to być sprzęt z najwyższej półki na początek wystarczy najtańsza alternatywa) .




Różnorodność.
Jest tyle form aktywności,że jest w czym wybierać.

Ważne żeby znaleźć swoją ulubioną ,próbować nowych i urozmaicać.Wtedy nie ma mowy o nudzie.

  • aeroby,cardio,gdzie tutaj jest do wyboru multum aktywności,
  • siłownia,
  • filmiki na YouTube czy DVD,
  • profesjonalne kluby fitness.

Ciekawostka na temat doboru treningu zależnie od uwarunkowania wyboru aerobów i siłowni. Można tu przeczytać jaki trening z dwóch wymienionych wybrać w danym momencie( np.spalający,relaksujący,na zdrowie itd): klik.




Muzyka,audiobooki,nauka języka.




Muzyka jest moim zdaniem niezbędna by umilić czas i dodać ''powera''. Można również słuchać audiobooków lub słuchać programów które uczą języków obcych.




Odpoczynek.
Jest bardzo istotne by jeden dzień w tygodniu poświecić na całkowity relaks. Wtedy organizm ma czas na zregenerowanie się i może działać na ''wyższych obrotach''.




Odpowiedni oddech (np. klik) a także dokładna technika wykonywanych ćwiczeń.



Oraz siła umysłu.





Polecam także zajrzeć do:
http://happyactivelifestyle.blogspot.com/2013/05/motywacja-kluczem-do-sukcesu.html
http://www.fitlovin.pl/2015/04/10-zasad-dobrego-treningu-reebok-cardio-ultra.html






niedziela, 17 lipca 2016

Kim jest osoba którą widzę w lustrze?


Podchodzę do lustra,patrzę i nie wiem kto stoi po drugiej stronie. 
Płacze, bo to uczcie jest przerażające.
Kim jestem? Dlaczego się nie poznaje? I gdzie podziała się osoba którą chciałam być?

Byłam córką,która chciała spełnić oczekiwania rodziców.
Byłam uczennicą, która chciała spełnić oczekiwania nauczycieli.
Byłam pracownicą, która spełniała oczekiwania pracodawcy.
Byłam dziewczyną, która spełniała oczekiwania chłopaka.
Byłam osobą, która chciała nadgonić trendy mediów.

Ciągle byłam kimś w kogo musiałam się wcielić. Nie koniecznie chcąc być taka.
Spełniałam oczekiwania ludzi, dla których nie ma znaczenie co teraz robię i kim jestem.


Stawałam się najlepsza dla każdego z osobna. 
Stawałam się tym, kogo ode mnie każdy wymagał.
I tak zlepiałam te kawałki oczekiwań wszystkich osób,stając się obca dla samej siebie.
Tworzyłam otoczkę wedle oczekiwań innych osób,tym samym tracąc kontakt z samą sobą.

Jakie to przykre,gdy sobie to wszystko uświadamiam, bo nagle nie wiem kim jestem tak naprawdę bez tych wszystkich etykiet. 
Ale jakże też i to uwalniające,że w końcu mo iść swoją droga i stać się tym kim od zawsze chciałam...

Być może jest tyle strachu zostawić wszystko co znane i ruszyć w odkrywanie nieznanych lądów,ale jak wspaniała będzie nagroda,gdy dojdę do mety i w końcu spojrzę w lustro mówiąc, witaj,teraz Cię poznaje,kocham i już nigdy nie opuszczę...





''To ja jestem moim szczęściem, nie ty.
I to nie dlatego, że nie chciałbyś mi go dać,
Ale dlatego, że byłbym wtedy kimś innym, niż jestem.
Nie mógłbym być szczęśliwym wówczas,
Gdybym zmieniał się jedynie po to,
Aby usatysfakcjonować twój egoizm.
Nie mógłbym być szczęśliwy,
Gdybyś krytykował mnie za to,
Że nie myślę twoimi myślami,
Ani nie widzę tak, jak widzisz ty.
Nazywasz mnie buntownikiem.
A jednak za każdym razem,
Kiedy się z Tobą nie zgadzam,
Nie zależy mi na tym, aby zmieniać ciebie.

Nie pozwolić na to,
Abyś mówił mi, kim mam się stać.
Mówiłeś mi, że jestem przejrzysty
I bardzo łatwo o mnie zapomnieć.
Dlaczego więc, użyłeś mojego życia,
Aby udowodnić samemu sobie,
Kim właściwie jesteś?''

Bruno Ferrero

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...