piątek, 29 lipca 2016

Zasady udanego treningu i motywacji.



Dlaczego warto ćwiczyć już wiesz. 

Teraz pomówmy jak utrzymać motywację i jak zachować prawidłowe zasady.



Wyznaczenie celu.

  • Wiedzieć co chce się osiągnąć poprzez daną aktywność.
  • Na co ukierunkowany jest wybrany trening i przede wszystkim co sprawia przyjemność.

 


Kompetentny plan.
  • kiedy i ile przeznaczy się na wybrany trening (dostosować to do własnego zegara biologicznego,rano,w południe czy wieczorem),
  • jakie ćwiczenia/trening wykona się w dane dni i najlepiej powiesić go lub położyć w łatwo dostępnym miejscu.


Wiedza.
Warto poczytać trochę na temat wybranej aktywności czy ćwiczeń.
Wiele blogerek opowiada o swoich doświadczeniach w rożnych dziedzinach,jest mnóstwo stron o takiej tematyce,ale można także wybrać się po porady do profesjonalisty.



 

Odpowiednie zdrowe odżywianie i posiłki okołotreningowe o których już pisałam.




 

Odpowiedni dobór czasu,intensywności i obciążenia do własnych możliwości.
  • Czas ( minimum od 20 do 60minut)
  • Dobór powtórzeń w seriach (ok. od 8 do 20)
  • Odpoczynek między seriami (ok.30sekund)
  • Częstotliwość (minimum 3razy w tygodniu ,1dzień powinien przeznaczony być na regenerację)



Cierpliwość.
Należy spokojnie wykonywać dobrany plan,nie zniechęcać się po kilku dniach.(''Nie od razu Rzym zbudowano'' prawda?). W tym może okazać się pomocne myślenie nie o szybkim zrzucenie tego czy tamtego,a myśl o tym, że robi się to dla zdrowia ,formy i frajdy.



 

Wytrwałość, ciągłość,systematyczność.
Należy konsekwentnie podejść do ustalonego planu. Dobrym sposobem może okazać się prowadzenie dziennika albo zapisywanie na małych karteczkach w widocznych miejscach tzw. ''przypominaczy''.
Artykuł o zaletach prowadzenia dziennika: klik.




Motywacja pomaga wytrwać.
Każdy ma swój sposób,jednych motywują słowa,innych ''fit girls'' a jeszcze innych chęć rywalizacji tzw. ''dokopania'' ,a Ciebie?




Nie rzucać się od razu na głęboką wodę.
Takie działanie może tylko wymęczyć organizm przez co niepotrzebnie zniechęcić. Należy zaczynać spokojnie ,a wraz z poprawą siły,formy i wytrzymałości podwyższać poprzeczkę.



A więc postęp.
Wraz z poprawą formy należy wprowadzić utrudnienia i urozmaicenia w postaci zmiany tempa (zamiast aerobów można spróbować interwałów), zwiększeniu ilości powtórzeń czy wprowadzeniu większego obciążenia.




Celebrować swoje sukcesy (ale z rozsądkiem).
Może nowy drobiazg? Albo wyjście na zabieg Spa?




Sprzęt.
Dobrze zakupić sprzęt który przyda się do wykonywania treningu w domu czy na dworze (nie musi to być sprzęt z najwyższej półki na początek wystarczy najtańsza alternatywa) .




Różnorodność.
Jest tyle form aktywności,że jest w czym wybierać.

Ważne żeby znaleźć swoją ulubioną ,próbować nowych i urozmaicać.Wtedy nie ma mowy o nudzie.

  • aeroby,cardio,gdzie tutaj jest do wyboru multum aktywności,
  • siłownia,
  • filmiki na YouTube czy DVD,
  • profesjonalne kluby fitness.

Ciekawostka na temat doboru treningu zależnie od uwarunkowania wyboru aerobów i siłowni. Można tu przeczytać jaki trening z dwóch wymienionych wybrać w danym momencie( np.spalający,relaksujący,na zdrowie itd): klik.




Muzyka,audiobooki,nauka języka.




Muzyka jest moim zdaniem niezbędna by umilić czas i dodać ''powera''. Można również słuchać audiobooków lub słuchać programów które uczą języków obcych.




Odpoczynek.
Jest bardzo istotne by jeden dzień w tygodniu poświecić na całkowity relaks. Wtedy organizm ma czas na zregenerowanie się i może działać na ''wyższych obrotach''.




Odpowiedni oddech (np. klik) a także dokładna technika wykonywanych ćwiczeń.



Oraz siła umysłu.





Polecam także zajrzeć do:
http://happyactivelifestyle.blogspot.com/2013/05/motywacja-kluczem-do-sukcesu.html
http://www.fitlovin.pl/2015/04/10-zasad-dobrego-treningu-reebok-cardio-ultra.html






8 komentarzy:

  1. Hej ;) Podoba mi się Twój blog ;) Bardzo motywujący wpis !
    Zapraszam do siebie : www.jakzycfit.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwięźle i na temat :) Dostosowanie treningu do własnych potrzeb jest bardzo ważne. Dzięki temu będziemy czerpać przyjemność z ćwiczeń i nie stracimy motywacji. Trening powinien stać się naszą pasją, a nie obowiązkiem. Zgadzam się, odpowiednia muzyka potrafi dodać sił ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. postęp.
    POSTĘP!
    Jak byś zobaczyła mnie jak robie brzuch 2 miesiace po laparoskopii...
    Już powoli jest coraz lepiej, ale gdy nie mogłam utrzymać planka 10 sek to była tragedia i chcialo mi się płakac!
    A co mówić po przecieciu całych powłok brzucha?! strach myslec! ale jaka satysfakcja z postępu <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Po więcej odsyłam na powerfizjo.pl, a w razie pytań zapraszam po porady

    OdpowiedzUsuń
  5. Ważne jest też, żeby potrafić odpocząć i dać mięśniom czas na regenerację - o tym wiele osób zapomina i trenuję dzień w dzień

    OdpowiedzUsuń
  6. łatwo się mówi, trudniej zrobić, jednak zawsze trzeba szukać w sobie motywacji i determinować się do działania, cel tylko wtedy na się osiągnąć gdy się mocno pracuje. u mnie kiedyś też nie było łatwo a teraz jestem z siebie wreszcie zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry, konkretny wpis :) mi osobiście trudno się zmotywować do takich rzeczy jak bieganie, ale może w końcu spróbuję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :)

Wszelkie opinie są bardzo pomocne w prowadzeniu bloga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...